STACJA TYPU MRw-m. Stacja mobilna na podwoziu jezdnym

Awarie czy remonty sieci lub stacji transformatorowych, koniczność tymczasowego zasilania odbiorców jak również szybkiego zorganizowania zasilania, bez możliwości podpięcia do sieci SN, z wykorzystaniem agregatu prądotwórczego to kilka przykładowych czynników, które przyczyniły się do stworzenia rozwiązania lekkiej stacji w obudowie metalowej, na podwoziu jezdnym o dopuszczalnej masie całkowitej DMC 3,5T z możliwością transportowania za np. samochodem ciężarowym. Obudowę stacji stanowi kompletna, przestrzenna, samonośna konstrukcja metalowa wykonana ze stali konstrukcyjnej połączonej przez spawanie oraz skręcanie. Całość zabezpieczona antykorozyjnie oraz malowana proszkowo.

W stacjach zastosowano nowoczesne rozdzielnice SN w izolacji gazowej typu TPM oraz nN typu RN-W z możliwością podpięcia agregatu prądotwórczego, których obsługa odbywa się z zewnątrz, po uprzednim otwarciu drzwi odpowiedniego przedziału. Rozdzielnice te są powszechnie stosowane w energetyce zawodowej jako elementy pełniące funkcje zasilające oraz zabezpieczeniowe jednostek transformatorowych.

Stacja umożliwia wstawienie transformatora o mocy maksymalnej do 400 kVA (wentylowanego grawitacyjnie), montowanego po zdjęciu dachu. Transformator montowany jest na stałe w stacji, dzięki czemu całość może być transportowana bez konieczności wymontowywania transformatora.

Prezentowane rozwiązanie, należy traktować jako przykładowe. ZPUE w swojej ofercie posiada bardzo szeroką gamę rozwiązań stacji transformatorowych oraz rozdzielnic SN i nN, dzięki którym możliwe jest realizowanie nawet bardzo zaawansowanych funkcji zabezpieczeniowych oraz sterowniczych w tym automatyki logicznej pozwalającej na bezprzerwowe przywrócenie lub przekonfigurowanie układu zasilania. Rozwiązania takie dobierane są indywidualnie i mogą się różnić od prezentowanego w powyższej publikacji.