Rozdzielnica nN (niskiego napięcia) typu RN-W

Podstawowym elementem sekcjonalizerów serii THO; THO/II jest rozłącznik TH12 zamknięty w szczelnym zbiorniku ze stali nierdzewnej wypełnionym gazem SF6. Zbiornik spełnia kryteria szczelności zgodne z normą IEC 56 - co oznacza, że powtórne napełnianie nie jest wymagane podczas normalnego funkcjonowania rozłącznika. Zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dozoru urządzeń pod ciśnieniem - aparaty nie podlegają obowiązkowi dozoru ze względu na małą zawartość Sf6 w zbiorniku. W połączeniu z nowoczesnym i niezawodnym systemem sterowania i nadzorowania radiowego (zdalnego) dają gwarancję kilkudziesięcioletniej pracy bez potrzeby dokonywania kłopotliwych przeglądów, regulacji i konserwacji styków. Jest to szczególnie istotne w rozległych sieciach napowietrznych. Styki rozłączników wewnątrz zbiornika połączone są z izolatorami przepustowymi umożliwiającymi zamontowanie “samoczyszczących się” izolatorów silikonowych 24 (25)kV, 36kV. Mają one doskonałe właściwości hydrofobowe. Do izolatorów przyłącza się mostki z linii napowietrznej lub kablowej. Istnieje równocześnie możliwość przyłączenia konektorowych głowic kątowych.

Dla sterowania zdalnego zastosowano prosty i niezawodny napęd elektryczny z mechanizmem jedno lub dwusprężynowym zapewniającym migowe załączanie i rozłączanie styków głównych rozłącznika w czasie 50 ms. Napędy silnikowe w które wyposażone są rozłączniki/sekcjonalizery serii THO współpracują ze wszystkimi systemami sterowania i nadzorowania drogą radiową w sieciach inteligentnych Smart Grid.

Napędy elektryczne wykonane są w dwóch wersjach tj.:

  • napęd silnikowy jedno-sprężynowy „T-1" - czas operacji < 2 sek. na złącz i rozłącz (wykonanie standardowe),
  • napęd silnikowy z układem pneumatyki z zasobnikiem dwu-sprężynowy „T-2" - czas operacji załącz < 6 sek.; rozłącz 0,1sek. (wykonanie pod zamówienie).

Wyżej wymienione napędy silnikowe mogą współpracować z automatyką SPZ służącą do szybkiego odłączania uszkodzonych fragmentów sieci w przerwie beznapięciowej oraz w nowoczesnych automatykach FDiR.

Napęd silnikowy T-1 lub T-2 zabudowany jest bezpośrednio do zbiornika rozłącznika i jest spięty bezpośrednio z jego głównym wałem roboczym. Eliminuje to możliwość ingerencji w aparat osobom niepowołanym oraz do minimum ogranicza możliwość błędnych sygnalizacji i załączeń. Zarówno mechanizm sprężynowy jak też silnik - posiada styki sygnalizacyjne dające informacje do systemu SCADA o stanie położenia aparatu. Napęd posiada wskaźnik optyczny stanu położenia który widoczny jest z poziomu ziemi. Wyposażony jest również w mechaniczny licznik zliczający ilości cykli Z/O (zamknij/otwórz).

Każdy rozłącznik wyposażony jest w awaryjny napęd ręczny umożliwiający manewrowanie aparatem ręcznie z poziomu ziemi. Napęd ten jest przystosowany do mechanicznego zablokowania w położeniu rozłączony lub załączony z możliwością założenia kłódki. Wykonanie specjalne napędu w oznaczeniu „S-sprzęgło” daje dodatkową funkcjonalność oddzielenia napędu ręcznego od silnikowego w przypadku działania systemu zdalnego sterowania.