Wykonania specjalne stacji transformatorowych typu MRw-b MRw 20/630-1. Stacja na płozach dedykowana do zasilania awaryjnego MRw 20/630-4 „P”. Stacja dedykowana dla kopalni odkrywkowych MRw 15-18. Stacje z Rozdzielnicą Sieciową MRw-bS Złącze kablowe SN dedykowane dla systemu Smart Grid ZK-SN/TPM

Wykonania specjalne stacji transformatorowych typu MRw-b MRw 20/630-1. Stacja na płozach dedykowana do zasilania awaryjnego MRw 20/630-4 „P”. Stacja dedykowana dla kopalni odkrywkowych MRw 15-18. Stacje z Rozdzielnicą Sieciową MRw-bS Złącze kablowe SN dedykowane dla systemu Smart Grid ZK-SN/TPM

Oferta produktowa dla sektorów branżowych
  • Złącze kablowe SN dedykowane dla systemu Smart Grid

    Widok złącza kablowego SN dedykowanego dla systemu Smart Grid
    Schemat elektryczny złącza kablowego SN dedykowanego dla systemu Smart Grid
    Uwaga:
    W przedstawionych złączach ZK-SN istnieje możliwość zainstalowana rozdzielnicy TPM o innej konfiguracji. Więcej na temat rozdzielnicy TPM i jej wyposażenia można znaleźć tutaj.
  • Wykonania specjalne stacji MRw-b

    Wykonania specjalne stacji typu MRw-b
    Wysokość bryły głównej stacji zewnętrzna / wewnętrzna:
    Standard 2350 mm / 2150 mm
    Opcja 2650 mm / 2450 mm lub 3000 mm / 2800 mm

    Rozmieszczenie urządzeń

    MRw-b(pp) (4,76x3,06) 20/1000-5
    MRw-b(pp) (4,76x3,06) 20/1000-5
    MRw-b(pp) (5,46x3,06) 20/2x1000-4
    MRw-b(pp) (5,46x3,06) 20/2x1000-4
    MRw-b(pp) (6,16x2,66) 20/2x630-5
    MRw-b(pp) (6,16x2,66) 20/2x630-5
    MRw-b(pp) (6,66x3,06) 20/2x1000-5
    MRw-b(pp) (6,66x3,06) 20/2x1000-5
    MRw-b(pp) (7,16x3,06) 20/2x1000-5
    MRw-b(pp) (7,16x3,06) 20/2x1000-5
    MRw-b(pp) (8,16x3,06) 20/2x1000-7
    MRw-b(pp) (8,16x3,06) 20/2x1000-7
    1 Grubość ścian 120 mm - standard
    Ściany bez otworów - klasa odporności ogniowej REI 120
    Grubość ścian 90 mm - opcja
    2 Żaluzje wentylacyjne IP 23D - standard, IP 43 - opcja
    W żaluzjach wentylacyjnych montowanych w ścianach z odpornością ogniową instalowane są klapy p.poż. np. EI 60 lub EIS 120 - opcja
    3 Drzwi pełne lub z żaluzjami wentylacyjnymi bez odporności p.poż. IP 23D - standard, IP 43 - opcja
    Drzwi z odpornością ogniową np. EI 60 lub EI 120 - opcja
    4 Transformator
    5 Rozdzielnica nN
    5a Szafa AMI / Smart Grid / Telemechanika / potrzeby własne
    5b Bateria kondensatorów
    6 Rozdzielnica SN
    7 Pokrywa włazu kanału kablowego

    Mozliwości wykonania obudów

    MRw-bpp (5,46x3,06) 20/2000-3
    MRw-bpp (5,46x3,06) 20/2000-3
    Wymiary obudów betonowych
      b - szerokość [mm]
    a - długość [mm]   2410 2510 2660 3060 3560
    4260 + + + +  
    4760 + + + +  
    4760         +
    5460 + + + +  
    5460         +
    6160   + + +  
    6660   + + +  
    7160   + + +  
    8160   + + +  
    grubość
    ścianki
    [mm]
    90/120* 90/120* 90/120* 90/120* 120
    Parametry techniczne**
    Transformator (4) Maksymalna moc / wymiar 4000 kVA lub wielokrotność
    Klasyfikacja odporności na łuk wenętrzny do IAC-AB-25 kA-1s
    Klasa obudowy 10 do 20
    Parametry elektryczne rozdzielnic SN nN
    Napięcie znamionowe do 36 kV do 1 kV
    Prąd znamionowy 4000 A do 6300 A
    Prąd znamionowy krótkotrwały wytrzymywany do 40 kA (3s) do 105 kA (1s)
    Prąd znamionowy szczytowy wytrzymywany do 100 kA do 231 kA
    Konfiguracja Rozdzielnic SN i nN***

    * W tabeli podano obudowy o grubości ścianek 120 mm. W przypadku obudów o grubości ścianek 90 mm do zewnętrznych gabarytów
    obudowy należy odjąć 60 mm.

    ** Parametry techniczne podano jako maksymalne, zależne będą od konfiguracji stacji oraz zastosowanych urządzeń.

    *** Szczegółowy dobór rozdzielnic i ich wyposażenia znajduje się w rozdziałach poświęconych poszczególnym urządzeniom katalogu.

  • MRw-bS

    Stacje w obudowie betonowej typu MRw-bS

    Niejednokrotnie bardzo skomplikowane projekty składające się z dużej ilości urządzeń rozdzielczych SN / nN, transformatorów, agregatów prądotwórczych itp. nie mieszczą się w nawet największych bryłach (8160mm x 3060mm). Firma ZPUE S.A. jako jedna z niewielu na rynku posiada w swej ofercie system łączenia typowych kontenerów betonowych funkcjonujący pod nazwą „MRw-bS ” przygotowanych do indywidualnych adaptacji oraz potrzeb klientów. W celu ograniczenia kosztów inwestycji przy obiektach o dużym zapotrzebowaniu na moc zainstalowaną, mogą być stosowane stacje piętrowe „MRw-bSP” Zaletą takich stacji jest skondensowanie dużej mocy jednostek transformatorowych na małej powierzchni zabudowy. W katalogu prezentowane są tylko przykłady wyprodukowanych stacji. Możliwe jest wykonanie wielu innych rozwiązań pod indywidualne potrzeby. Między innymi stacje z kilkoma transformatorami o mocy do 4000 kVA, stacje z agregatami o mocy 2000 kVA.

    Rozmieszczenie urządzeń

    PST-b (4,7x3) 20/630-4
    MRw-bS 20/2x630-9
    MRw-bS 20/2x1250-12
    MRw-bS 20/2x1250-12
    MRw-bS 20/4x1250-18
    MRw-bS 20/4x1250-18
    MRw-bSP 20/2x2500-6
    MRw-bSP 20/2x2500-6
    Parter
    Parter
    Piętro
    Piętro
    1 Grubość ścian 120 mm - standard
    Ściany bez otworów - klasa odporności ogniowej REI 120
    2 Żaluzje wentylacyjne IP 23D - standard, IP 43 - opcja
    W żaluzjach wentylacyjnych montowanych w ścianach z odpornością ogniową instalowane są klapy p.poż. np. EI 60 lub EIS 120 - opcja
    3 Drzwi pełne lub z żaluzjami wentylacyjnymi bez odporności p.poż. IP 23D - standard, IP 43 - opcja
    Drzwi z odpornością ogniową np. EI 60 lub EI 120 - opcja
    4 Transformator
    5 Rozdzielnica nN
    5a Szafa AMI / Smart Grid / Telemechanika / potrzeby własne
    6 Rozdzielnica SN
    7 Pokrywa włazu kanału kablowego / osłona kanału kablowego
    8 Klatka schodowa do przedziału rozdzielnic nN - 1 piętro
  • ZK-SN/TPM

    Charakterystyka

    zk sn widokZłącze kablowe w obudowie betonowej z obsługą zewnętrzną typu ZK-SN/TPM-3(4, 5) jest przeznaczone do ustawienia wolnostojącego i przystosowane do współpracy z siecią kablową lub kablowo-napowietrzną średniego napięcia o układzie pierścieniowym lub promieniowym.

    Konstrukcja złącza

    Obudowa ZK-SN/TPM-3 (4, 5) składa się z dwóch monolitycznych elementów: bryła główna - wykonywana z żelbetu kl. C30/37, dach - wykonany z żelbetu kl. C30/37. Centralnym elementem złącza jest rozdzielnica SN w izolacji SF6 typu TPM umieszczona wewnątrz obudowy, której obsługa odbywa się z zewnątrz po uprzednim otwarciu metalowych drzwi. Część fundamentowa w złączu jest betonowa z otworami technologicznymi na wprowadzenie kabli (umieszczonymi pod rozdzielnicą SN).
    Do rozdzielnicy można przyłączać głowice wszystkich wiodących producentów (CELLPACK, Euromold, Raychem, F&G, 3M, ABB).

    DANE TECHNICZNE

    Parametry rozdzielnicy SN 25 kV
    Znamionowe wytrzymywane napięcie krótkotrwałe częstotliwości sieciowej 50/60 kV
    Znamionowe wytrzymywane napięcie udarowe piorunowe 1,2/50 µs 125/145 kV
    Prąd znamionowy ciągły szyn głównych i pól liniowych 630 A
    Prąd znamionowy ciągły pola transformatorowego 250 A
    Prąd zwarciowy krótkotrwały wytrzymywany    20 kA (1s)
    Prąd znamionowy szczytowy wytrzymywany 50 kA
    Prąd znamionowy wyłączalny 630 A

    Gabaryty złącza oraz możliwe zastosowane układy rozdzielnicy SN

      ZK-SN/TPM-3 ZK-SN/TPM-4 ZK-SN/TPM-5
    Długość 1 500 mm 1 800 mm 2 400 mm
    Szerokość 1 100 mm 1 100 mm 1 160 mm
    Wysokość (od powierzchni gruntu) 1 800 mm 1 800 mm 1 900 mm
    Obrys dachu 1 650 mm x 1 250 mm 1 950 mmx 1 250 mm 2 600 mm x 1 360 mm
    Masa całkowita 2 900 kg 3 400 kg 5 000 kg
    Maksymalny wymiar rozdzielnicy SN
    (konfiguracja - patrz "część SN)
    1 250 mm x 950 mm 1 600 mm x 950 mm 2 050 mmm 950 mm

    Rzut z góry, elewacji frontowej oraz schemat standardowych złącz ZK-SN

    Widok z góry złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-3
    zk sn tpm 3 rzut
    Schemat elektryczny złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-3
    zk sn tpm 3 schemat
    Widok z góry złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-4
    Widok z góry złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-4
    Schemat elektryczny złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-4
    Schemat elektryczny złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-4
    Widok z góry złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-5
    Widok z góry złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-5
    Schemat elektryczny złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-5
    Schemat elektryczny złącza kablowego typu ZK-SN/TPM-5

    Lokalizacja stacji ze względu na ochronę przeciwpożarową

    Lokalizację stacji należy realizować zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późniejszymi zmianami) lub lokalnymi przepisami.
    Poszczególne przypadki usytuowania stacji należy rozpatrywać indywidualnie i skonsultować się z ZPUE S.A. lub z uprawnionymi służbami (opinia p.poż. wydawana przez inspektora ds. zabezpieczenia przeciwpożarowego).

    Rodzaje dachów

    STANDARDOWE WYKONANIE DACHÓW

    Dach metalowy czterospadowy (kopertowy)
    Dach metalowy czterospadowy kopertowy
    Dach płaski betonowy
    Dach plaski betonowy
    Dach metalowy dwuspadowy
    Dach metalowy dwuspadowy

    NIESTANDARDOWE WYKONANIE DACHÓW - przykłady

    Dach metalowy jednospadowy
    Dach metalowy jednospadowy
    Dach metalowy dwuspadowy wysoki
    Dach metalowy dwuspadowy wysoki
    Dach metalowy czterospadowy (kopertowy) wysoki
    Dach metalowy czterospadowy kopertowy wysoki

    RODZAJE POKRYCIA DACHÓW - przykłady

    Gont bitumiczny
    gont bitumiczny
    Blacha dachówkopodobna
    blacha dachowkopodobna
    Dachówka ceramiczna
    dachowka ceramiczna

    Uwaga:
    Istnieje możliwość wykonania dodatkowego dachu wg indywidualnego projektu.

    Przepusty SN i nN

    PRZEPUSTY SN i nN (produkcji ZPUE S.A.)

    Widok i gabaryty przepustu średniego napięcia
    przepust sn zpue
    Widok i gabaryty przepustu niskiego napięcia
    przepust nn zpue
     
    Montaż
    przepust zpue

    INNE SYSTEMY USZCZELNIEŃ - przepusty typu GPK

    Widok i gabaryty przepustu średniego napięcia (GPK - 125)

    przepust gpk 125
    przepust gpk 125 widok
    przepust gpk 125 wymiar
    Kabel YHAKXS: d [mm]
    1x70 [mm2] 3x31,9
    1x120 [mm2] 3x34,8
    1x240 [mm2] 3x39,8

    Widok i gabaryty przepustu niskiego napięcia (GPK - 110)

    przepust gpk 125
    przepust gpk 125 widok
    przepust gpk 125 wymiar
    Kabel YAKY d [mm]
    4x70 [mm2] 1x29,8
    4x120 [mm2] 1x36,1
    4x240 [mm2] 1x56,2

    INNE SYSTEMY USZCZELNIEŃ - przepusty typu SDF 100

    Przepust SDF 100
    przepust sdf
    Wkład uszczelniający
    HSD 100
    przepust sdf wklad
    Wkład uszczelniający HSD 100 przystosowany jest do montażu kabli o średnicy zewnętrznej od 18 mm do 65 mm
    przepust sdf widok
    przepust sdf widok wklad

    Uwaga:
    Istnieje możliwość zastosowania innych systemów uszczelnień.

    Kolorystyka

    WYKOŃCZENIE ŚCIAN I DACHU

    Wewnętrzna powierzchnia ścian dekoracyjnie pokryta jest akrylowym tynkiem w kolorze białym. Zewnętrzna powierzchnia ścian pokryta jest tynkiem akrylowym. Wszystkie elementy metalowe zamontowane na zewnętrznej stronie stacji wykonane są z aluminium lakierowanego proszkowo według palety RAL. Kolorystyka jak również rodzaj elewacji oferowane są w wersji standardowej (tabela poniżej). Istnieje oczywiście możliwość wykonania stacji według indywidualnych wymagań architektonicznych, biorąc pod uwagę wszystkie dostępne środki i materiały do wykończenia powierzchni betonowych oraz metalowych (drzwi, żaluzje wentylacyjne) połaci i obróbek dachowych.

    STANDARDOWE ZESTAWY KOLORYSTYCZE

    Kolor obudowy (tynk akrylowy) Kolor zbliżony do
    Biały RAL 9016 RAL 9016
    TEXAS TX2 TEXAS TX2 RAL 1013
    ETNA ET2 ETNA ET2 RAL 7044
    FLORIDA FL2 FLORIDA FL2 RAL 1015
    ATLANTIC AT2 ATLANTIC AT2 RAL 7047
    MADEIRA MD1 MERIDA MD1 RAL 1013
    SAVANNE SV4 SAVANNE SV4 RAL 1001
    POLAR PL1 POLAR PL1 RAL 7047
    BALI BL2 BALI BL2 RAL 6019
    Kolor stolarki (drzwi, żaluzji oraz dachu)
    RAL 9016 RAL 9016
    RAL 7032 RAL 7032
    RAL 3003 RAL 3003
    RAL 5010 RAL 5010
    RAL 6001 RAL 6001
    RAL 7024 RAL 7024
    RAL 8004 RAL 8004
    RAL 8007 RAL 8007
    RAL 8017 RAL 8017

    Uwaga:
    Kolory pokazane w tabeli mogą się różnić od tych w rzeczywistości! Przy doborze kolorów należy zawsze porównywać z oryginalnym wzornikiem kolorów.

    Transport

    TRANSPORT

    ZPUE S.A jako nieliczna z firm produkujących prefabrykowane stacje kontenerowe posiada własną flotę.  Świadczenie usług transportowych ma na celu obniżenie kosztów dostaw urządzeń ZPUE S.A. i podniesienie jakości obsługi klienta. W naszej ofercie posiadamy zestaw transportowy o dopuszczalnej masie całkowitej 70 ton, który może przewozić nawet 50 ton ładunku. Nasze ciągniki to modele najnowszej generacji, o emisji spalin Euro6 (norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej).

    Flota ZPUE

    PRZYKŁAD TRANSPORTU STACJI TRANSFORMATOROWEJ

    Przykład transportu stacji transformatorowej produkcji ZPUE

    Posadowienie

    POSADOWIENIE STACJI

    Pierwszym etapem posadowienia stacji jest wykonanie w ziemi wykopu. W przygotowanym wykopie należy wykonać zewnętrzne uziemienie stacji w formie otoku uziemiającego lub inne zgodne z lokalnymi wymaganiami
    w zakresie uziemienia urządzeń elektroenergetycznych.
    Pod fundamentem należy wykonać podsypkę piaskowo-żwirową o docelowej grubości minimum 20 cm (stan po zagęszczeniu). Grubość „poduszki” piaskowo-żwirowej musi być dostosowana do lokalnych warunków gruntowo-wodnych i lokalnej strefy przemarzania. Powierzchnia podsypki piaskowo-żwirowej musi być wypoziomowana w płaszczyźnie posadowienia stacji, a jakość przygotowania podłoża w wykopie potwierdzona w protokole odbioru.
    W tak przygotowanym miejscu należy ustawić bryłę główną, następnie wstawić transformator od góry (ustawiając go na szynach jezdnych), posadowić dach. Obsypanie części fundamentowej stacji wykonywać stopniowo, zagęszczanymi 20 cm warstwami gruntu filtrującego. Należy zwrócić szczególną uwagę na zasypywanie wykopu w miejscu styku ze ścianą fundamentu, aby nie przerwać wykonanej hydroizolacji powierzchni pionowych. Zachować szczególną ostrożność w miejscu wprowadzenia kabli do przepustów, gdyż zagęszczanie mechaniczne może spowodować uszkodzenie przepustów lub kabli.
    Ważne jest aby część fundamentowa z izolacją przeciw wilgoci wystawała nie mniej niż 10 cm ponad poziom terenu wykończonego.
    Posadowienie w złożonych i skomplikowanych warunkach gruntowo – wodnych, na terenach górniczych i po górniczych zaleca się po wykonaniu odrębnego, indywidualnego opracowania przez uprawnioną jednostkę projektową, z wymaganą dokumentacją geologiczno – inżynierską, pod nadzorem budowlanym prowadzonym przez osoby do tego uprawnione.

    PRZYKŁADOWE POSADOWIENIE STACJI

     

    posadowienie stacji z obsluga zewnetrzna

  • MRw 15-18. Stacje z Rozdzielnicą Sieciową

    Charakterystyka

    Firma ZPUE S.A. od ponad 20 lat produkuje stacje w obudowach aluminiowych i alucynkowych typu MRw, które dostarcza na rynek krajowy i europejski.
    W naszej ofercie znajdują się stacje przeznaczone dla energetyki zawodowej, przemysłu jak również rozwiązania specjalne dedykowane dla kopalni odkrywkowych kruszyw i kopalin, transportu szynowego, elektrowni wiatrowych, słonecznych, biogazowni. Dzięki własnym środkom transportu, możemy dostarczać kompletnie wyposażone stacje na miejsce montażu.

    Stacja typu MRw 15-18. Stacje z Rozdzielnicą Sieciową – przykładowe rozwiązanie.

    Widok z góry stacji typu MRw 15-18
    Widok z góry stacji typu MRw 15-18
    Schemat elektryczny stacji typu MRw 15-18
    Schemat elektryczny stacji typu MRw 15-18

    Budowa stacji

    W stacjach typu MRw wszystkie elementy zewnętrzne: dach, ściany boczne, rynny, obróbki oraz drzwi stacji wykonane są z blach aluminiowych lub alucynkowych pokrytych dekoracyjnie poliestrowymi farbami proszkowymi według palety RAL. Kolorystyka i rodzaj elewacji oferowana jest w wersji standardowej jak również istnieje możliwość wykonania według indywidualnych wymagań architektonicznych biorąc pod uwagę wszystkie dostępne środki i materiały do wykończenia powierzchni metalowych.

    Rama kontenera wykonana jest ze stali konstrukcyjnej i zabezpieczona antykorozyjnie powłokami malarskimi. W komorach transformatorowych zamontowane są szczelne misy olejowe, a nad nimi szyny jezdne transformatorów. Do wprowadzenia kabli SN i nN wykonano w podłodze otwory przepustowe. Podłogi w rozdzielnicy SN i nN są dzielone i wyjmowane co znacznie ułatwia montaż kabli. Wentylacja odbywa się poprzez żaluzje wentylacyjne umieszczone w drzwiach oraz ścianach stacji. Dach stacji dodatkowo może być wyposażony w zewnętrzny system orynnowania.

    Istnieje możliwość wykonania dowolnego wariantu stacji, w którym klient określi inny kształt dachu, rodzaj obróbek, wykonanie elewacji, rozmieszczenie drzwi itp.

    Kolorystyka

    STANDARDOWE ZESTAWY KOLORYSTYCZE

    Kolor obudowy, drzwi, żaluzji oraz dachu
    RAL 9016 RAL 9016
    RAL 7032 RAL 7032
    RAL 7023 RAL 7023
    RAL 5010 RAL 5010

    Uwaga:

    1. Kolory pokazane w tabeli mogą się różnić od tych w rzeczywistości! Przy doborze kolorów należy zawsze porównywać z oryginalnym wzornikiem kolorów.
    2. Istnieje możliwość wykonania według indywidualnych wymagań architektonicznych biorąc pod uwagę wszystkie dostępne środki i materiały do wykończenia powierzchni metalowych.

    Transport

    TRANSPORT

    ZPUE S.A jako nieliczna z firm produkujących prefabrykowane stacje kontenerowe posiada własną flotę.  Świadczenie usług transportowych ma na celu obniżenie kosztów dostaw urządzeń ZPUE S.A. i podniesienie jakości obsługi klienta. W naszej ofercie posiadamy zestaw transportowy o dopuszczalnej masie całkowitej 70 ton, który może przewozić nawet 50 ton ładunku. Nasze ciągniki to modele najnowszej generacji, o emisji spalin Euro6 (norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej).

    Flota ZPUE

    PRZYKŁAD TRANSPORTU STACJI TRANSFORMATOROWEJ

    Przykład transportu stacji transformatorowej produkcji ZPUE

    Posadowienie

    POSADOWIENIE STACJI

    Posadowienie stacji przedstawiono na przykładzie stacji MRw 20/2x630-6.
    Stacja na miejsce swojego ustawienia transportowana jest w całości.
    Stację należy posadowić na prefabrykowanych w ZPUE S.A. blokach fundamentowych typu F-1 lub na wylewanej ławie fundamentowej.
    Pierwszym etapem posadowienia takiej stacji na blokach typu F-1 jest wykonanie w ziemi wykopu. W przygotowanym wykopie należy wykonać zewnętrzne uziemienie stacji w formie otoku uziemiającego lub inne zgodne z lokalnymi wymaganiami w zakresie uziemienia urządzeń elektroenergetycznych.
    Pod blokami fundamentowymi F-1 należy wykonać podsypkę piaskowo-żwirową o docelowej grubości minimum 20 cm (stan po zagęszczeniu). Grubość „poduszki” piaskowo-żwirowej musi być dostosowana
    do lokalnych warunków gruntowo-wodnych i lokalnej strefy przemarzania. Powierzchnia podsypki piaskowo-żwirowej musi być wypoziomowana w płaszczyźnie posadowienia stacji, a jakość przygotowania podłoża w wykopie potwierdzona w protokole odbioru.
    W tak przygotowanym miejscu należy posadowić bloki fundamentowe F-1, a następnie równo ustawić stację.
    Obsypanie bloków fundamentowych F-1 wykonywać stopniowo, zagęszczanymi 20 cm warstwami gruntu filtrującego.
    Zachować szczególną ostrożność w miejscu wprowadzenia kabli do przepustów, gdyż zagęszczanie mechaniczne może spowodować uszkodzenie kabli. Ważne jest aby bloki fundamentowe F-1 wystawały nie mniej niż 10 cm ponad poziom terenu wykończonego.
    Posadowienie w złożonych i skomplikowanych warunkach gruntowo-wodnych, na terenach górniczych i po górniczych zaleca się po wykonaniu odrębnego, indywidualnego opracowania przez uprawnioną jednostkę projektową, z wymaganą dokumentacją geologiczno-inżynierską, pod nadzorem budowlanym prowadzonym przez osoby do tego uprawnione.
    Innym rozwiązaniem posadowienia stacji są stacje przedstawione w punkcie 11.1 i 11.2. Stacje takie są posadawiane na gruncie rodzimym.

    Posadowienie stacji MRw

  • Stacja typu MRw 20/630-4 „P”. Przykładowe rozwiązanie stacji dedykowanych dla kopalni odkrywkowych.

    Charakterystyka

    Konstrukcja stacji umożliwia jej przemieszczanie po gruncie rodzimym.

    Firma ZPUE S.A. od ponad 20 lat produkuje stacje w obudowach aluminiowych i alucynkowych typu MRw, które dostarcza na rynek krajowy i europejski.
    W naszej ofercie znajdują się stacje przeznaczone dla energetyki zawodowej, przemysłu jak również rozwiązania specjalne dedykowane dla kopalni odkrywkowych kruszyw i kopalin, transportu szynowego, elektrowni wiatrowych, słonecznych, biogazowni. Dzięki własnym środkom transportu, możemy dostarczać przewożenia kompletnie wyposażone stacje na miejsce montażu.

    Stacja typu MRw 20/630-4 „P”. Przykładowe rozwiązanie stacji dedykowanych dla kopalni odkrywkowych.

    Widok z góry stacji typu MRw 20/630-4 „P”
    Widok z góry stacji typu MRw 20/630-4 „P”
    Schemat elektryczny stacji typu MRw 20/630-4 „P”
    Schemat elektryczny stacji typu MRw 20/630-4 „P”

    Budowa stacji

    W stacjach typu MRw wszystkie elementy zewnętrzne: dach, ściany boczne, rynny, obróbki oraz drzwi stacji wykonane są z blach aluminiowych lub alucynkowych pokrytych dekoracyjnie poliestrowymi farbami proszkowymi według palety RAL. Kolorystyka i rodzaj elewacji oferowana jest w wersji standardowej jak również istnieje możliwość wykonania według indywidualnych wymagań architektonicznych biorąc pod uwagę wszystkie dostępne środki i materiały do wykończenia powierzchni metalowych.

    Rama kontenera wykonana jest ze stali konstrukcyjnej i zabezpieczona antykorozyjnie powłokami malarskimi. W komorach transformatorowych zamontowane są szczelne misy olejowe, a nad nimi szyny jezdne transformatorów. Do wprowadzenia kabli SN i nN wykonano w podłodze otwory przepustowe. Podłogi w rozdzielnicy SN i nN są dzielone i wyjmowane co znacznie ułatwia montaż kabli. Wentylacja odbywa się poprzez żaluzje wentylacyjne umieszczone w drzwiach oraz ścianach stacji. Dach stacji dodatkowo może być wyposażony w zewnętrzny system orynnowania.

    Istnieje możliwość wykonania dowolnego wariantu stacji, w którym klient określi inny kształt dachu, rodzaj obróbek, wykonanie elewacji, rozmieszczenie drzwi itp.

    Kolorystyka

    STANDARDOWE ZESTAWY KOLORYSTYCZE

    Kolor obudowy, drzwi, żaluzji oraz dachu
    RAL 9016 RAL 9016
    RAL 7032 RAL 7032
    RAL 7023 RAL 7023
    RAL 5010 RAL 5010

    Uwaga:

    1. Kolory pokazane w tabeli mogą się różnić od tych w rzeczywistości! Przy doborze kolorów należy zawsze porównywać z oryginalnym wzornikiem kolorów.
    2. Istnieje możliwość wykonania według indywidualnych wymagań architektonicznych biorąc pod uwagę wszystkie dostępne środki i materiały do wykończenia powierzchni metalowych.

    Transport

    TRANSPORT

    ZPUE S.A jako nieliczna z firm produkujących prefabrykowane stacje kontenerowe posiada własną flotę.  Świadczenie usług transportowych ma na celu obniżenie kosztów dostaw urządzeń ZPUE S.A. i podniesienie jakości obsługi klienta. W naszej ofercie posiadamy zestaw transportowy o dopuszczalnej masie całkowitej 70 ton, który może przewozić nawet 50 ton ładunku. Nasze ciągniki to modele najnowszej generacji, o emisji spalin Euro6 (norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej).

    Flota ZPUE

    PRZYKŁAD TRANSPORTU STACJI TRANSFORMATOROWEJ

    Przykład transportu stacji transformatorowej produkcji ZPUE

    Posadowienie

    POSADOWIENIE STACJI

    Posadowienie stacji przedstawiono na przykładzie stacji MRw 20/2x630-6.
    Stacja na miejsce swojego ustawienia transportowana jest w całości.
    Stację należy posadowić na prefabrykowanych w ZPUE S.A. blokach fundamentowych typu F-1 lub na wylewanej ławie fundamentowej.
    Pierwszym etapem posadowienia takiej stacji na blokach typu F-1 jest wykonanie w ziemi wykopu. W przygotowanym wykopie należy wykonać zewnętrzne uziemienie stacji w formie otoku uziemiającego lub inne zgodne z lokalnymi wymaganiami w zakresie uziemienia urządzeń elektroenergetycznych.
    Pod blokami fundamentowymi F-1 należy wykonać podsypkę piaskowo-żwirową o docelowej grubości minimum 20 cm (stan po zagęszczeniu). Grubość „poduszki” piaskowo-żwirowej musi być dostosowana
    do lokalnych warunków gruntowo-wodnych i lokalnej strefy przemarzania. Powierzchnia podsypki piaskowo-żwirowej musi być wypoziomowana w płaszczyźnie posadowienia stacji, a jakość przygotowania podłoża w wykopie potwierdzona w protokole odbioru.
    W tak przygotowanym miejscu należy posadowić bloki fundamentowe F-1, a następnie równo ustawić stację.
    Obsypanie bloków fundamentowych F-1 wykonywać stopniowo, zagęszczanymi 20 cm warstwami gruntu filtrującego.
    Zachować szczególną ostrożność w miejscu wprowadzenia kabli do przepustów, gdyż zagęszczanie mechaniczne może spowodować uszkodzenie kabli. Ważne jest aby bloki fundamentowe F-1 wystawały nie mniej niż 10 cm ponad poziom terenu wykończonego.
    Posadowienie w złożonych i skomplikowanych warunkach gruntowo-wodnych, na terenach górniczych i po górniczych zaleca się po wykonaniu odrębnego, indywidualnego opracowania przez uprawnioną jednostkę projektową, z wymaganą dokumentacją geologiczno-inżynierską, pod nadzorem budowlanym prowadzonym przez osoby do tego uprawnione.
    Innym rozwiązaniem posadowienia stacji są stacje przedstawione w punkcie 11.1 i 11.2. Stacje takie są posadawiane na gruncie rodzimym.

    Posadowienie stacji MRw

  • MRw 20/630-1. Stacja na płozach dedykowana do zasilania awaryjnego

    Charakterystyka

    Stacja dedykowana m.in. do zasilania awaryjnego z zasilaniem z linii napowietrznej lub kablowej.

    Firma ZPUE S.A. od ponad 20 lat produkuje stacje w obudowach aluminiowych i alucynkowych typu MRw, które dostarcza na rynek krajowy i europejski.
    W naszej ofercie znajdują się stacje przeznaczone dla energetyki zawodowej, przemysłu jak również rozwiązania specjalne dedykowane dla kopalni odkrywkowych kruszyw i kopalin, transportu szynowego, elektrowni wiatrowych, słonecznych, biogazowni. Dzięki własnym środkom transportu, możemy dostarczać kompletnie wyposażone stacje na miejsce montażu.

    Stacja typu MRw 20/630-1. Stacja na płozach - przykładowe rozwiązanie

    Widok z góry stacji typu MRw 20/630-1
    Widok z góry stacji typu MRw 20/630-1
    Schemat elektryczny stacji typu MRw 20/630-1
    Schemat elektryczny stacji typu MRw 20/630-1
    Elewacja frontowa stacji typu MRw 20/630-1
    Elewacja frontowa stacji typu MRw 20/630-1

    Budowa stacji

    W stacjach typu MRw wszystkie elementy zewnętrzne: dach, ściany boczne, rynny, obróbki oraz drzwi stacji wykonane są z blach aluminiowych lub alucynkowych pokrytych dekoracyjnie poliestrowymi farbami proszkowymi według palety RAL. Kolorystyka i rodzaj elewacji oferowana jest w wersji standardowej jak również istnieje możliwość wykonania według indywidualnych wymagań architektonicznych biorąc pod uwagę wszystkie dostępne środki i materiały do wykończenia powierzchni metalowych.

    Rama kontenera wykonana jest ze stali konstrukcyjnej i zabezpieczona antykorozyjnie powłokami malarskimi. W komorach transformatorowych zamontowane są szczelne misy olejowe, a nad nimi szyny jezdne transformatorów. Do wprowadzenia kabli SN i nN wykonano w podłodze otwory przepustowe. Podłogi w rozdzielnicy SN i nN są dzielone i wyjmowane co znacznie ułatwia montaż kabli. Wentylacja odbywa się poprzez żaluzje wentylacyjne umieszczone w drzwiach oraz ścianach stacji. Dach stacji dodatkowo może być wyposażony w zewnętrzny system orynnowania.

    Istnieje możliwość wykonania dowolnego wariantu stacji, w którym klient określi inny kształt dachu, rodzaj obróbek, wykonanie elewacji, rozmieszczenie drzwi itp.

    Kolorystyka

    STANDARDOWE ZESTAWY KOLORYSTYCZE

    Kolor obudowy, drzwi, żaluzji oraz dachu
    RAL 9016 RAL 9016
    RAL 7032 RAL 7032
    RAL 7023 RAL 7023
    RAL 5010 RAL 5010

    Uwaga:

    1. Kolory pokazane w tabeli mogą się różnić od tych w rzeczywistości! Przy doborze kolorów należy zawsze porównywać z oryginalnym wzornikiem kolorów.
    2. Istnieje możliwość wykonania według indywidualnych wymagań architektonicznych biorąc pod uwagę wszystkie dostępne środki i materiały do wykończenia powierzchni metalowych.

    Transport

    TRANSPORT

    ZPUE S.A jako nieliczna z firm produkujących prefabrykowane stacje kontenerowe posiada własną flotę.  Świadczenie usług transportowych ma na celu obniżenie kosztów dostaw urządzeń ZPUE S.A. i podniesienie jakości obsługi klienta. W naszej ofercie posiadamy zestaw transportowy o dopuszczalnej masie całkowitej 70 ton, który może przewozić nawet 50 ton ładunku. Nasze ciągniki to modele najnowszej generacji, o emisji spalin Euro6 (norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej).

    Flota ZPUE

    PRZYKŁAD TRANSPORTU STACJI TRANSFORMATOROWEJ

    Przykład transportu stacji transformatorowej produkcji ZPUE

    Posadowienie

    POSADOWIENIE STACJI

    Posadowienie stacji przedstawiono na przykładzie stacji MRw 20/2x630-6.
    Stacja na miejsce swojego ustawienia transportowana jest w całości.
    Stację należy posadowić na prefabrykowanych w ZPUE S.A. blokach fundamentowych typu F-1 lub na wylewanej ławie fundamentowej.
    Pierwszym etapem posadowienia takiej stacji na blokach typu F-1 jest wykonanie w ziemi wykopu. W przygotowanym wykopie należy wykonać zewnętrzne uziemienie stacji w formie otoku uziemiającego lub inne zgodne z lokalnymi wymaganiami w zakresie uziemienia urządzeń elektroenergetycznych.
    Pod blokami fundamentowymi F-1 należy wykonać podsypkę piaskowo-żwirową o docelowej grubości minimum 20 cm (stan po zagęszczeniu). Grubość „poduszki” piaskowo-żwirowej musi być dostosowana
    do lokalnych warunków gruntowo-wodnych i lokalnej strefy przemarzania. Powierzchnia podsypki piaskowo-żwirowej musi być wypoziomowana w płaszczyźnie posadowienia stacji, a jakość przygotowania podłoża w wykopie potwierdzona w protokole odbioru.
    W tak przygotowanym miejscu należy posadowić bloki fundamentowe F-1, a następnie równo ustawić stację.
    Obsypanie bloków fundamentowych F-1 wykonywać stopniowo, zagęszczanymi 20 cm warstwami gruntu filtrującego.
    Zachować szczególną ostrożność w miejscu wprowadzenia kabli do przepustów, gdyż zagęszczanie mechaniczne może spowodować uszkodzenie kabli. Ważne jest aby bloki fundamentowe F-1 wystawały nie mniej niż 10 cm ponad poziom terenu wykończonego.
    Posadowienie w złożonych i skomplikowanych warunkach gruntowo-wodnych, na terenach górniczych i po górniczych zaleca się po wykonaniu odrębnego, indywidualnego opracowania przez uprawnioną jednostkę projektową, z wymaganą dokumentacją geologiczno-inżynierską, pod nadzorem budowlanym prowadzonym przez osoby do tego uprawnione.
    Innym rozwiązaniem posadowienia stacji są stacje przedstawione w punkcie 11.1 i 11.2. Stacje takie są posadawiane na gruncie rodzimym.

    Posadowienie stacji MRw

Dodatkowe informacje